Vanliga frågor
Beställning
Kan jag avboka min beställning?
Kan jag avboka min beställning?
Vi förstår helt, ibland ändrar vi oss också!
God nyhet: Om din beställning inte har skickats än kan vi avbryta den åt dig. Kontakta oss så snart som möjligt så gör vi vårt bästa för att hinna stoppa den i tid.
När en beställning har skickats kan vi inte avbryta eller göra ändringar. Om varan/varorna inte passar kan du fortfarande returnera dem för återbetalning eller byta till en annan stil. Och som en påminnelse, är returfrakten inom landet gratis!
Vad händer om jag vill prata med någon?
Vad händer om jag vill prata med någon?
Vi vill också prata med dig!
Kontakta oss med frågor, funderingar eller feedback via vår kontaktsida eller nedan.
Vi kommer att se till att återkomma till dig inom 48 timmar. Observera dock att förfrågningar som skickas på fredagar kommer att besvaras följande måndag, men eventuellt tidigare.
Var är min orderbekräftelsemeddelande?
Var är min orderbekräftelsemeddelande?
Din orderbekräftelse skickas automatiskt till dig när du har lagt din beställning hos oss.
Detta kommer att skickas antingen till din e-post eller via SMS, beroende på vilken kontaktmetod du angav vid kassan.
Om du inte ser den i din inkorg, se till att kolla din skräppost- eller spam-mapp, eftersom transaktionsmail ibland hamnar där.
Om du fortfarande inte kan hitta din bekräftelse, vänligen kontakta oss—det kan ha blivit ett skrivfel i kontaktuppgifterna som angavs vid kassan, och vi hjälper dig gärna att lösa det.
Varan jag vill ha är slut i lager
Varan jag vill ha är slut i lager
Vi har en mycket hög omsättningshastighet på lagret men vi har vanligtvis varor tillbaka i lager inom några få dagar.
Du kan anmäla dig för att få meddelande när varan du vill ha finns i lager igen eller chatta med en av våra vänliga medarbetare på Live Chat som kan hjälpa dig att välja en annan produkt.
Frakt
Vilka länder skickar ni till?
Vilka länder skickar ni till?
Vi levererar för närvarande till Storbritannien och Europa.
Här är den fullständiga listan över länder de för närvarande levererar till:
Andorra
Österrike
Belgien
Bulgarien
Kroatien
Cypern
Tjeckien
Danmark
Färöarna
Finland
Frankrike
Tyskland
Gibraltar
Grekland
Guernsey
Ungern
Irland
Italien
Jersey
Lettland
Liechtenstein
Luxemburg
Malta
Monaco
Nederländerna
Norge
Polen
Portugal
Rumänien
Serbien
Slovakien
Slovenien
Spanien
Sverige
Ukraina
Storbritannien
Vatikanstaten
Om du är intresserad av leverans till en annan destination, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig gärna att undersöka det.
Hur spårar jag min beställning?
Hur spårar jag min beställning?
Fick du en Leveransbekräftelsenotifikation?
Detta är en extra e-post- eller SMS-notifikation som berättar att vi har skickat din beställning från vårt lager. Den kommer sedan att skannas in av våra kurirpartners och uppdateras längs vägen till din adress.
Du kan spåra din beställning genom att klicka på spårningsnumret i ditt leveransmeddelande via e-post eller SMS eller på vår spårningssida.
Hur lång tid tar det att få min beställning?
Hur lång tid tar det att få min beställning?
Standardfrakt tar normalt 1-3 dagar.
Internationella leveranstider beror på produkterna och destinationen. Tar normalt 2-4 dagar.
Varför är min beställning inte uppfylld?
Varför är min beställning inte uppfylld?
Lämnade du rätt telefonnummer eller e-postadress för din beställning?
Kontakta support så uppdaterar vi dig om statusen på din beställning. Observera att vi behandlar alla beställningar så snart som möjligt. Om det uppstår något fel med din beställning meddelar vi dig inom 24-48 timmar från det att den har behandlats.
Returer och återbetalningar
Hur returnerar jag en produkt?
Hur returnerar jag en produkt?
1. För frågor om returer, vänligen kontakta vår kundtjänst — vi kan kanske hjälpa dig utan att du behöver returnera din vara.
2. Vårt supportteam skickar ett e-postmeddelande med ditt unika RMA-nummer samt returinstruktioner.
- Vi erbjuder gratis returetiketter för avbokningar eller returer inom 14 dagar (endast EU).
- Efter 14 dagar ansvarar kunden för returfrakten.
- Returer accepteras endast om varan är oanvänd och förseglad. Öppnade hygienartiklar (t.ex. Puffco, Storz & Bickel, Pax) kan inte returneras.
- Förseglade varor kan returneras inom 30 dagar. Efter 30 dagar tillkommer en återställningsavgift på 20%.
- Behörig för byte inom 6 månader. Återbetalningar ges endast om varan returneras inom 30 dagar.
- Enheter som Volcano eller Tinymight måste repareras av tillverkaren. Vi utför inga reparationer.
- Spolar, glasdela, skärmar etc. kan endast bytas ut under tillverkarens garanti.
- Kontakta oss alltid innan du returnerar något för att få ett referensnummer.
För fullständiga detaljer, se vår Returpolicy.
Hur lång tid tar det att få min återbetalning?
Hur lång tid tar det att få min återbetalning?
Återbetalningar behandlas inom 1-5 dagar från det att vi mottagit varan/varorna.
Hur lång tid har jag på mig att returnera min beställning?
Hur lång tid har jag på mig att returnera min beställning?
Vi accepterar fulla returer upp till 30 dagar efter att du har mottagit din beställning. Efter 30 dagar kommer du att debiteras en påfyllnadsavgift på 20 % av inköpspriset. Om du returnerar din beställning inom 14 dagar efter att ha mottagit den behöver du inte betala för frakten.
Min produkt är defekt, kan jag få en återbetalning?
Min produkt är defekt, kan jag få en återbetalning?
1. Kontakta vår support eller börja rapportera ditt problem via vår chattbot Herbie.
2. Om din produkt bedöms vara defekt av vår supportpersonal kommer du att få full återbetalning eller ersättning. Detta gäller inom en sexmånadersperiod från det att du mottog din beställning.
3. Allt utanför sexmånadersperioden omfattas inte av återbetalning eftersom detta faller under förlängd användning. Dock kan din produkt vara under garanti.
Kan jag byta min beställning mot något annat?
Kan jag byta min beställning mot något annat?
Om din beställning inte har skickats än kan vi ändra din beställning åt dig.
Kontakta vårt supportteam så snart som möjligt
Om din beställning har levererats, vänligen undvik att öppna varan eller bryta några förseglingar. Kontakta vårt supportteam så hjälper vi dig att påbörja din kostnadsfria retur.
Faktura för garanti
Faktura för garanti
För att få din faktura för garantisyften, klicka bara på länken 'LADDA NER DIN FAKTURA' i ditt bekräftelsemail.
Om du inte kan hitta fakturan, vänligen kontakta vårt supportteam för hjälp.
Betalningsmetoder och rabatter
Hur kan jag betala för min beställning?
Hur kan jag betala för min beställning?
Vi accepterar de flesta större kreditkort (Visa, Mastercard, Maestro) och presentkort utfärdade av Herbalize Store.
Presentkort
Presentkort
Om du använder ett presentkort, kopiera och klistra bara in presentkortskoden i fältet för rabattkod på kassan. Du kan använda det återstående saldot på ditt presentkort över flera beställningar.
Om saldot på ditt presentkort täcker din ordertotal, klicka bara på 'Slutför beställning.' Om saldot är mindre än din ordertotal kommer du att uppmanas att välja en ytterligare betalningsmetod för att täcka det återstående beloppet innan du slutför ditt köp.
Betalningsproblem
Betalningsproblem
Om du har problem med betalningen, vänligen kontrollera att dina kortuppgifter, betalningsinformation och faktureringsadress är korrekt ifyllda. Om ditt kort nekas kan det bero på otillräckliga medel, ett utgånget kort eller en avvikelse mellan faktureringsadressen på ditt kort och den du har angett. Vi använder avancerad bedrägeridetektion och skydd mot nätfiske, så se till att din faktureringsadress stämmer överens med den som är kopplad till ditt kort.
Om problemet kvarstår, vänligen kontakta vårt supportteam för vidare hjälp.
Rabatt- och kupongkoder
Rabatt- och kupongkoder
Herbalize Store erbjuder ofta kampanjer på många av våra produkter, inklusive några i samarbete med tredjepartswebbplatser. Observera att flera rabattkoder inte kan användas på en och samma beställning. Rabatter och kampanjer är tidsbegränsade och när erbjudandet avslutas kan det inte förlängas.
Om du har problem med att använda en kupongkod vid kassan, vänligen kontrollera att kampanjen fortfarande är aktiv. Vissa koder kan endast gälla för specifika produkter, prissänkningar eller kollektioner.
För att hålla dig informerad om våra senaste rabattkoder och kampanjer, anmäl dig till vårt nyhetsbrev med din e-post.