Herbalize Store UK - Klarna FAQ – Herbalize Store IE
Herbalize Store

HEY, WE GOTTA ASK
ARE YOU AT LEAST 18 YEARS OLD?

Ja Nej

By clicking ENTER you verify that you are 18 years of age or older.
We use cookies and using our site, you agree to our use of cookies.

Din vagn

Stänga

Din varukorg är för närvarande tom.

Logga in

Stänga

Klarna FAQ

Vem är Klarna?

Klarna Payment

Klarna är en svensk betaltjänstleverantör som tar ansvar för din betalning. Klarna är leverantör av smidiga betalningar till mer än 200 000 webbutiker. Över 85 miljoner konsumenter världen över har litat på att Klarna ska hantera sina betalningar på ett säkert sätt.

Hur fungerar Betala senare i 3 räntefria delbetalningar?

Betala senare i 3 räntefria delbetalningar gör att du kan fördela kostnaden för ditt köp över 3 lika betalningar. Betalningen för varje avbetalning kommer automatiskt att tas upp från det betal- eller kreditkort du angav vid kassan. Din första delbetalning kommer att tas ut när din beställning är bekräftad av [MERCHANT] och delbetalningarna 2 och 3 planeras 30 och 60 dagar senare, ändå. Du kan alltid övervaka ditt betalningsschema i Klarna-appen.

Kan jag få betala senare i 3 räntefria delbetalningar?

För att använda Betala senare i 3 räntefria delbetalningar måste du vara minst 18. Även om detta alternativ är allmänt marknadsfört, betala senare i 3 räntefria delbetalningar omfattas av dina ekonomiska omständigheter. När du väljer betala senare i 3 räntefria delbetalningar kommer vår bedömning inte att påverka din kreditbetyg.

Hur kan jag öka mina chanser att accepteras för betalning senare i 3 räntefria delbetalningar?

Klarna är unik och erbjuder Betala senare i 3 räntefria delbetalningar baserade på ett antal faktorer såsom ordervärdet, tidigare orderhistorik och objekt tillgänglighet. Om du är 18 år eller äldre, du kan förbättra dina chanser att bli erbjuden Betala senare i 3 räntefria avbetalningar genom att se till att du anger ditt fullständiga namn och exakt adress detaljer och leverans till din registrerade faktureringsadress. Alla beställningar bedöms individuellt. Bara för att du har blivit accepterad för en Klarna betalningsmetod betyder inte att det kommer att erbjudas för varje order och i sin tur, Eftersom det förnekas betyder inte att det kommer att nekas för alla framtida order.

Vad behöver jag tillhandahålla när jag gör ett köp?

Om du vill göra ett köp med Klarna genom att använda Pay senare i 3 räntefria delbetalningar, Du måste ange ditt mobilnummer, e-postadress, nuvarande faktureringsadress och ett betal- eller kortkort. Mobilnummer krävs ifall vi behöver nå dig. All kommunikation skickas till din e-postadress. Det är väldigt viktigt att ni ger oss de rätta detaljerna. eftersom du annars inte kommer att få din betalningsplan och någon uppdaterad orderinformation.

Kommer en kreditsökning att ske mot mig?

Klarna kan köra så kallade oinspelade förfrågningar (eller mjuka kreditsökningar) som inte påverkar kreditpoängning och är bara synliga för dig och Klarna, men inte synliga för andra långivare. Varken Klarna eller [MERCHANT] kör kreditsökningar mot dig som kan påverka ditt kreditbetyg.

Varför har jag inte erbjudits Betala senare i 3 räntefria delbetalningar?

Även om betalning senare i 3 räntefria delbetalningar främjas i stor utsträckning så är det inte alltid allmänt tillgängligt. Betalningen senare i 3 räntefria delbetalningar genereras automatiskt av algoritmer som är beroende av ett antal faktorer. inbegripet adressuppgifter. kortinnehavare, beställningsbelopp, webbutiken, tidigare orderhistorik och objekt tillgänglighet.

Vilka är mina betalningsalternativ för Klarna?

Betalning för din betalning senare i 3 räntefria delbetalningar kommer automatiskt att hämtas från det betal- eller kreditkort du angav vid kassan. Den första betalningen tas när beställningen bekräftas. Den andra och den tredje delbetalningen tas ut 30 respektive 60 dagar efter den första delutbetalningen. Du kan alltid övervaka ditt betalningsschema i Klarna-appen.

Vad händer om jag avbokar eller returnerar min beställning?

Så snart [MERCHANT] har accepterat din avbokning/återlämning, Klarna kommer att annullera eventuella framtida schemalagda betalningar samt återbetala eventuella förfallna belopp. Returen återspeglas omedelbart i appen Klarna.

Vad händer om jag inte betalar för min beställning?

Klarna kommer automatiskt att försöka samla in din betalning senare i 3 räntefria delbetalningar från [MERCHANT] det betal- eller kreditkort du skrev in vid kassan. Om vi inte kan samla in din betalning på den planerade förfallodagen kommer Klarna att göra ytterligare ett försök att automatiskt samla in betalning två. flera dagar senare. Skulle detta sista betalningsförsök misslyckas, Klarna kommer att ge dig en redogörelse för hela det utestående orderbeloppet som kommer att betalas 15 dagar senare. Klarna ska meddela dig när en betalning förfaller två dagar i förväg för försök att få in betalning och du kan alltid övervaka förfallodagen. e i Klarna appen när du bekvämt. Din kreditpoäng kommer inte att påverkas av att du använder Klarnas produkt 'Pay senare i 3 inbetalningar' även om du inte har betalat i tid. ..

Jag har blivit ombedd att gå till Klarnas webbplats. Stämmer det?

Du kan se alla dina Klarna köp och betalningsschemat i Klarna-appen eller genom att logga in på Klarna.com/uk.

Är min betalningsinformation säkra?

Betalningsinformation behandlas säkert av Klarna. Inga kortuppgifter överförs till eller innehas av [MERCHANT]. Alla transaktioner sker via anslutningar säkrade med de senaste branschstandardsäkerhetsprotokollen.

Kan jag betala före förfallodagen?

Ja. Gå bara till Klarna-appen eller logga in på Klarna.com/uk och betala tidigt.

Har du fått min betalning?

Klarna kommer att meddela dig via e-post och push-meddelande från Klarna-appen när en betalning är förfallna och när denna har samlats in. eller i det osannolika fallet att din betalning misslyckas. Om en betalning har samlats in men du inte har fått betalningsbekräftelse, du kan alltid kontrollera status för din order och betalningar i Klarna-appen eller genom att logga in på www.klarna.com/uk.

Vad händer med mitt uttalande när jag har lämnat tillbaka varorna?

När [MERCHANT] väl har fått retur (partiell eller fullständig) och du har fått deras bekräftelse på detta, Klarna skickar ett uppdaterat utlåtande med ett justerat betalningsschema till dig om du har gjort en delvis avkastning. För vissa beställningar kan du också behöva ange ditt mobilnummer eller födelsedatum. Du kan alltid övervaka statusen för din beställning i Klarna-appen. All information kommer att skickas till din e-postadress, inklusive påminnelser om betalningar och länkar till dina online-utlåtanden. Om dina varor inte har mottagits, ring [MERCHANT] för att kontrollera din beställning och leveransstatus. Du kan också kontakta Klarnas kundservice så att vi kan skjuta upp förfallodagen för din betalning eller lägga ordern på väg i Klarna-appen medan du vagna Varorna ska anlända.

Jag har ställt in min beställning. Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

Alla transaktioner sker via anslutningar säkrade med de senaste branschstandardsäkerhetsprotokollen. Jag har bett om återbetalning.

Hur kommer jag att få tillbaka?

Följ bara instruktionerna på detta e-post för att betala för din beställning. [012750] Har du fått min betalning? Du kan logga in Klarna-appen eller på www.klarna.com/uk, Där du hittar alla dina order och betalningstidsinformation.

Jag har fortfarande frågor om betalning, hur kan jag komma i kontakt?

Besök Klarna-appen eller Klarnas kundtjänstsida för en fullständig lista av Vanliga frågor, livechatt och telefonalternativ.